گاردين:نظاميان آمريكايي براي تفريح غيرنظاميان افغان را ‌كشتند
ارسالی صمیمی ارسالی صمیمی

 

 يك روزنامه انگليسي در گزارشي آورد كه يك گروه از نظاميان آمريكايي براي تفريح و سرگرمي، غيرنظاميان افغان را مي‌كشتند و انگشتان آنها را بعنوان يادگاري جنگ افغانستان جمع‌آوري مي‌كردند.

  12 نظامي آمريكايي به صورت تصادفي و به منظور سرگرمي غيرنظاميان افغان را انتخاب مي‌كردند و پس از كشتن يا منفجر كردن آنها، انگشتانشان را به عنوان يادگاري از جنگ افغانستان براي خود جمع‌آوري مي‌كردند.
بر اساس اين گزارش، 5 تن از اين نظاميان آمريكايي متهم شده‌اند كه براي سرگرمي و تفريح، سه مرد افغان را در حملاتي جداگانه در سال جاري ميلادي به قتل رساندند و 7 تن ديگر از آنها به سرپوش گذاشتن بر اين قتل‌ها و همچنين حمله به يك نظامي ديگر كه ديگر سوءاستفاده‌هاي اين نظاميان از جمله مصرف حشيش‌ را گزارش داده بود، متهم شده‌اند.
شماري از سربازان دسته "استرايكر " مستقر در ولايت "قندهار " در جنوب افغانستان به مشاركت در اين نوع قتل ها متهم شده اند.
بر اساس گزارش بازرسان و مدارك حقوقي مطرح شده، ماجراي قتل شهروندان افغان توسط "تيم مرگ " از نوامبر گذشته و با ورود سرگروهبان "كلوين گيبس " به پايگاه عملياتي "رامرود " آغاز شد.
ديگر نظاميان به فرماندهي بازرس جنايي ارتش، اعلام كردند كه گيبس بارها به كشته شدن غيرنظاميان در عراق با استفاده از نارنجك افتخار كرده بود و با افتخار از اين موارد ياد مي‌كرد.
بازرسان اعلام كردند كه گيبس‌، 25 ساله به همراه نظامي ديگري به نام "جرمي مورلاك "، 22 ساله و ديگر اعضاي دسته استرايكر طرحي را پايه ريزي كردند تا يك "تيم مرگ " شكل دهند و زماني‌كه در ماههاي پس از آن در حال گشت‌زني بودند 3 غيرنظامي افغان را كشتند.
هفته‌نامه "آرمي تايمز " گزارش داد كه حداقل يكي از نظاميان قاتل، انگشتان قربانيان را به عنوان سوغاتي جمع‌آوري مي‌كرد و برخي از آنها نيز با اجساد عكس يادگاري مي‌گرفتند.
5 سرباز آمريكايي نامبرده به نامهاي "گيبس "، "مورلاك "، "هولمز "، "مايكل واگنون " و "ادم وينفيلد " متهم به قتل و حمله تهاجمي و ديگر اتهامات هستند اما تمامي آنها اتهامات وارده را انكار كرده‌اند اما اگر اتهامات عليه آنها به اثبات برسد با حكم اعدام يا حبس ابد مواجه خواهند بود.

September 9th, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی